Gyermekrészvétellel ünnepelte az ELTE a Gyermekjogok Világnapját
Több oktatással kapcsolatos kérdést vetettek fel a gyerekek, így az esélyteremtő oktatást, a minden gyermek számára elérhető pszichológust, és azt, hogy nem szabadna korlátozni a gyermekek jóllétét szolgáló alapvető szükségleteket (így például óra alatt ivás, mosdóba kimenetel). Szó esett a felnőtt életre való felkészítés fontosságáról, amelyet hiányolnak, az egyéni képesség nagyobb tekintetbe vételéről, valamint a telefonhasználatról. A mesterséges intelligencia oktatási célú használata tekintetében kifejtették az edukáció iránti igényüket, ugyanakkor azt is, hogy az iskolában nagy nyomás alatt vannak.
Érintették a diákok gyülekezéshez való jogát, a klímaszorongást, amelyben szerintük egyedül nehéz lépéseket tenni. Említették azt, hogy a különböző generációknak kölcsönös tisztelettel kellene egymással kommunikálniuk. A fogyatékossággal élők helyzete kapcsán azt mondták el, hogy elfogadóbbnak kellene lenni, nincs tökéletes emberkép, és ők sem kevesebbek másnál. Ami a gyerekek és a felnőttek viszonyát illeti, többen is elmondták, hogy a felnőttek nem veszik komolyan őket, és ez számukra sokszor megalázó, különösen akkor, ha a gyerekek bizalommal fordulnak a felnőttek felé.
A konferenciáról részletes beszámoló készül.