Jean Monnet Module pályázatot nyert Szeibert Orsolya
A felsőoktatás területén megvalósuló Jean Monnet Modulok fő célja az oktatás és képzés ösztönzése az európai uniós tanulmányok területén – rövid oktatási programok vagy kurzusok formájában –, illetve a tudományos világ és a politikai döntéshozók közötti párbeszéd előmozdítása az Európai Unió országaiban és világszerte.
2024-ben összesen 1053 Jean Monnet Modul pályázatot nyújtottak be az Európai Unió tagállamaiból. Ebből 159 pályázat nyert támogatást, ami körülbelül 15%-os bejutási arányt jelent. Ez a szám jól mutatja, hogy milyen magas szintű verseny zajlik a pályázatok elnyeréséért, és mennyire fontos ez a siker a Kar és az egyetem számára.
A hároméves program az ÁJK Polgári Jogi Tanszék szervezeti keretei között működik 2024 szeptemberétől. Fő célkitűzése, hogy a joghallgatók, más karok hallgatói, szakemberek, és a nyilvánosság számára képzést nyújtson a gyermekek jogairól az uniós jogban és szakpolitikákban.
A képzési program során több mint 300 joghallgató vehet részt a tárgyban hirdetett egyetemi kurzusokon. A pályázat elnyerése lehetőséget ad arra is, hogy új MOOC-ok indulhassanak, amelyek a gyermekjogok uniós politikáira és jogi aspektusaira fókuszálnak. A gyermekjogok általános vizsgálata mellett számos speciális gyermekjogi téma is szerepet kap annak érdekében, hogy a felsőoktatás hallgatói minél szélesebb körben megismerhessék ezt a fokozódó jelentőségű jogterületet. Ezen kívül a program keretében tervezett konferencia és workshopok célja, hogy az egyetemi oktatók és szakemberek közötti párbeszédet és konstruktív vitákat elősegítse. A gyermekek jogairól való ismeretátadás az érdeklődők és a szélesebb közönség számára podcast-ok révén és a közösségi média felületein keresztül valósul meg.